739 963 239 ☎

Rušná 1718, 708 00 Ostrava-Poruba ☈

PROPOZICE

k trase MTB výzva Červený kámen - COVI 19

Trasa závodu o délce 16,6 km s převýšením 800 m vede výhradně lesními a polními cestami v oblasti Červeného kamene v okolí města Kopřivnice. Start i cíl je na Kopřivnickém koupališti. Start i cíl = projetí vstupní brány koupaliště v Kopřivnici.

Závod není koncipován pro hromadný start, ale pro průjezdy jednotlivců. Samozřejmě ji můžete projet i ve vícečlenných skupinách.

Aby bylo možné Vaši jízdu zaregistrovat, musí být každý jezdec vybaven chytrým mobilním telefonem s GPS, případně jiným GPS zařízením, které podporuje aplikaci STRAVA. Před startem si pusťte na Vašem zařízení GPS a aplikaci STRAVA a záznam trasy (důležité je přesné projetí trasy, jinak Vaše jízda nebude zaznamenána v segmentu a Váš výsledek nebude vidět).

Trasa je značena značkami žluto oranžové barvy na zemi, na stromech a zatlučených kolících (pozor – dochází k jejich cílenému ničení, nastudujte si prosím trasu předem).

Ihned po startu odbočte vlevo a po cca 50 m vpravo kolem budovy bowlingu. Pokračujte po lesní cestě asi 1 200 m podél plotu zkušebního polygonu Tatra, držte se vpravo, musíte přejet „mostek“ přes kaluž. Po vyjetí z lesa na louku ihned odbočte doprava a jeďte po louce podél lesa po vysekané pěšině asi 1km. Na konci louky odbočte vlevo po cestě dolů a po cca 300 m odbočte o 90 stupňů doprava na vyšlapaný chodník směrem k lesu. Po vjetí do lesa se držte vpravo, poté vlevo a po průjezdu potokem odbočte doprava na cestu. Následuje stoupání na Janíkovo sedlo. Po cca 900 m odbočte doleva a po dalších 200 metrech odbočte prudce doprava. Přijedete na 1. průjezd Janíkovým sedlem. V sedle odbočte o 180 stupňů doleva do kopce. Následuje 600 stoupání a poté přibližně 3 km sjezd, po kterém odbočte vpravo do prudkého stoupání na cca 7 km trasy. Následuje rovinatá pasáž až na kopřivnickou sjezdovku. Na sjezdovce odbočte prudce vpravo o 180 stupňů do nejtěžšího stoupání na trase. Začátek stoupání cca 250 m má až 26% po těžkém kamenitém terému!!! Stoupání pokračuje již mírněji, asi 1200 m, až na vrchol Červeného kamene. Následuje 1300 m prudkého nebezpečného sjezdu!!! Na konci sjezdu odbočte doprava a po cca 200 m přijedete na 2. průjezd Janíkovým sedlem, které projeďte rovně dolů směrem k Hájence (viz mapka). Před Hájenkou odbočte doleva na předposlední stoupání na Pískovnu. Po cca 1 km přijedete na křižovatku, kde se dáte vlevo. Po dalších asi 500 m z kopce se dáte doprava dolů - směr Šostýn. Před Šostýnem odbočte doleva dolů - směr asfaltka. Na asfaltce odbočte doleva nahoru do kopce. Následuje posledních 700 m stoupání po asfaltu na 3. průjezd Janíkovým sedlem. Na Janíkově sedle odbočte u vyznačeného kolíku na louce doprava na travnatou stezku, která vás přivede k závěrečnému sjezdu lesem do cíle (projeďte bránou koupaliště).

Po projetí cílem zastavte a uložte záznam v aplikaci STRAVA a do popisku napište svůj e-mail, na který Vám zašleme diplom.

Pokud přesně dodržíte průjezd trasy, bude Vaše trasa přiřazena k segmentu „MTB výzva …“ a zároveň uvidíte svůj čas i pořadí.

Trasu můžete projíždět, kolikrát chcete. Zaznamená se Váš nejlepší čas. Soutěž o ceny trvá do konce května 2020, ale segment bude otevřen i nadále, takže se můžete do budoucna neustále zlepšovat. Není vyloučeno opakování závodu i v dalších letech.

Kromě úseku u koupaliště je trasa vedena výhradně po polních a lesních cestách, ale je přístupná veřejnosti, tzn., že na trase můžete potkat jiné cyklisty, turisty, psi a medvědy. Dbejte proto zvýšené opatrnosti!

Trasu projíždíte na vlastní nebezpečí. Podmínkou pro absolvování trasy je přilba, doporučujeme horské kolo.

Sponzorem akce je David Kovářík - DK BIKESHOP Ostrava – Poruba.

Sledujte nás na www.dkbikeshop.cz nebo facebookové události „MTB výzva Červený kámen - COVI 19“.